Syeikh Albani Menolak Aqidah "Allah Ada Dilangit "

5/ 5 (99)

aqidah syeik albani : Allah wujud tanpa tempat dan menolak aqidah bersemayam/duduk atas arasy1aqidah syeik albani : Allah wujud tanpa tempat dan menolak aqidah bersemayam/duduk atas arasy2
SYEIKH ALBANI adalah muhaddis akhir zaman kebanggaan umat wahabi 
namun di akhir hayatnya beliau kembali ke aqidah ahlusunnah wal jama'ah yaitu Allah wujud tanpa bertempat . walau akhirnya beliau terusir dari saudi  hingga wafat  dan di makamkan di yordania
beliau tetap bersikukuh pada aqidah ulama salafus sholihin menolak aqidah jahil bin kufur kebanyakan umat wahabi yang mempunyai kepercayaan " ALLAH ADA DILANGIT 
BACA JUGA TAUBATNYA SYAIKHUL ISLAM WAHABI pada artikel :Syaikhul islam wahabi ibnu taimiyah akui kebenaran aqidah aswaja
  
ALBANI & AZ-ZAHABI KATA: AKIDAH ISLAM ADALAH “ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT” & ALLAH TIDAK BERSEMAYAM/DUDUK ATAS ARASY.
Syeik Albani dan Imam AZ ZAHABI BERPENDAPAT : AQIDAH UMAT ISLAM ADALAH ALLAH WUJUD TANPA BERTEMPAT DAN ALLAH TIDAK DUDUK DI ATAS ARASY
Oleh: Abu Syafiq ( Hp: 006-012-2850578 )
Silakan pembaca rujuk teks kenyataan Allah Wujud Tanpa Bertempat Dan Tanpa Berarah oleh Al-Bani & Az-Zahabi :
Kitab: Mukhtasor ‘Ulu Li ‘Aliyyil ‘Azhim.
Pengarang: Syamsuddin Az-Zahabi.
Pentahkik: Nasiruddin Al-Bani.
Cetakan: Maktab Islami.
Mukasurat: 71.
Kenyataan teks Al-Bani bersumber kitab di atas : “ Apabila kamu telah mendalami perkara tersebut, dengan izin Allah kamu akan faham ayat-ayat Al-Quran dan Hadith Nabai serta kenyataan para ulama Salaf yang telah dinyatakan oleh Az-Zahabi dalam kitabnya ini Mukhtasor bahawa erti dan maksud sebalik itu semua adalah makna yang thabit bagi Allah iaitu ketinggian Allah pada makhluk-makhlukNya ( bukan ketinggian tempat), istawanya Allah atas arasyNya layak bagi keagunganNya dan Allah tidak ber arah dan Allah tidak bertempat”.
(Sila rujuk kitab tersebut yang telah di scan di atas).
Saya menyatakan:
Al-Bani telah nukilan lafaz akidah yang benar walaupun ulama Islam telah maklum bahwa golongan Mujassimah dan Tabdi’ ini pada hakikatnya akidah mereka sering berbolak balik. Albani pun mengatakan Allah tidak bertempat tetapi Wahhabi di Malaysia pula berakidah Allah itu bertempat bahkan mereka mengkafirkan pula sesiapa yang percaya Allah wujud tanpa bertempat. Kenyatan Al-Bani menafikan tempat bagi Allah adalah secara mutlak dan tidak disebut tempat yang makhluk atau tidak dan ini juga adalah bukti Al-Bani dan Az-Zahabi menafikan Allah Bersemayam/Duduk Atas Arasy. Sememangnya Al-Bani dan Az-Zahabi sering menolak akidah Allah Bersemayam/Duduk Atas ‘Arasy.
Wahai pembaca yang berakal dan budiman….
– Albani berakidah “ Allah Wujud Tanpa Bertempat dan Tidak Ber Arah ” tetapi Wahhabi Malaysia kafirkan akidah tersebut.
– Hafiz Az-Zahabyi berakidah “ Allah Wujud Tanpa Bertempat dan Tanpa Ber Arah ” tetapi Wahhabi Malaysia kafirkan akidah tersebut bahkan Wahhabi berakidah Allah bertempat. Sila rujuk bukti:
http://abu-syafiq.blogspot.com/2007/12/buku-wahhabi-yang-tersebar-di-seluruh.html
BACA JUGA Imam Syafi'i berkata : telah kafir yang telah MENJISIMKAN ALLAH dan mengingkari JUZ'IYAT
BEGINILAH PENDAPAT ULAMA PEWARIS NABI MENGENAI KEKAFIRAN AQIDAH MANHAJ SETAN NAJD WAHABI YANG TELAH MENYERUPAKAN ALLAH DENGAN MAHLUQNYA YANG BUTUH TEMPAT ATAU BERGANTUNG PADA MAHLUQNYA

0 komentar